Daha Kaliteli Hizmet için Lütfen Giriş Yapınız!!!
Daha Kaliteli Hizmet için Lütfen Giriş Yapınız!!!
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


 
AnasayfaAnasayfa  Latest imagesLatest images  Kayıt OlKayıt Ol  Giriş yap  
Giriş yap
Kullanıcı Adı:
Şifre:
Beni hatırla: 
:: Şifremi unuttum
Hoşgeldiniz
 Hoşgeldin; Misafir

Toplam 0 Mesajın Var.

Kayıt Tarihin:

Son Ziyaretiniz:


5731 Gündür yayındayız
793 Konumuz var
1019 Mesaj gönderildi
25 Kullanıcımız Var
Son Üyemiz : https://progametr.yetkin-forum.com/u26
En iyi yollayıcılar
>M3LİS_ALİ<
Trafikte, Doğru Zannedilen Yanlışlar Vote_l10Trafikte, Doğru Zannedilen Yanlışlar Vote_b10Trafikte, Doğru Zannedilen Yanlışlar Vote_r11 
Mixer_Enternasional
Trafikte, Doğru Zannedilen Yanlışlar Vote_l10Trafikte, Doğru Zannedilen Yanlışlar Vote_b10Trafikte, Doğru Zannedilen Yanlışlar Vote_r11 
foOX
Trafikte, Doğru Zannedilen Yanlışlar Vote_l10Trafikte, Doğru Zannedilen Yanlışlar Vote_b10Trafikte, Doğru Zannedilen Yanlışlar Vote_r11 
SmurfLette*
Trafikte, Doğru Zannedilen Yanlışlar Vote_l10Trafikte, Doğru Zannedilen Yanlışlar Vote_b10Trafikte, Doğru Zannedilen Yanlışlar Vote_r11 
xXx-RaP
Trafikte, Doğru Zannedilen Yanlışlar Vote_l10Trafikte, Doğru Zannedilen Yanlışlar Vote_b10Trafikte, Doğru Zannedilen Yanlışlar Vote_r11 
SheKiLL_eMocHi*
Trafikte, Doğru Zannedilen Yanlışlar Vote_l10Trafikte, Doğru Zannedilen Yanlışlar Vote_b10Trafikte, Doğru Zannedilen Yanlışlar Vote_r11 
KeineLust
Trafikte, Doğru Zannedilen Yanlışlar Vote_l10Trafikte, Doğru Zannedilen Yanlışlar Vote_b10Trafikte, Doğru Zannedilen Yanlışlar Vote_r11 
BaBa_YatmaZ
Trafikte, Doğru Zannedilen Yanlışlar Vote_l10Trafikte, Doğru Zannedilen Yanlışlar Vote_b10Trafikte, Doğru Zannedilen Yanlışlar Vote_r11 
Meiste'r
Trafikte, Doğru Zannedilen Yanlışlar Vote_l10Trafikte, Doğru Zannedilen Yanlışlar Vote_b10Trafikte, Doğru Zannedilen Yanlışlar Vote_r11 
ApoCaN_06
Trafikte, Doğru Zannedilen Yanlışlar Vote_l10Trafikte, Doğru Zannedilen Yanlışlar Vote_b10Trafikte, Doğru Zannedilen Yanlışlar Vote_r11 
Istatistikler
Toplam 25 kayıtlı kullanıcımız var
Son kaydolan kullanıcımız: Meiste'r

Kullanıcılarımız toplam 1019 mesaj attılar bunda 793 konu
Panel





 

 Trafikte, Doğru Zannedilen Yanlışlar

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
>M3LİS_ALİ<
Uzman ÜyeUzman Üye
>M3LİS_ALİ<


Kadın
Mesaj Sayısı : 369
Yaş : 32
Yer : isTanbuL
Hobiler : öğRenCi
Lakap : Ş:e:b:O:i:s:T
Hangi Takımlısın? : Trafikte, Doğru Zannedilen Yanlışlar Fb
Hangi Sistem : Trafikte, Doğru Zannedilen Yanlışlar Yk-vista-starter
Kayıt tarihi : 12/09/08

Trafikte, Doğru Zannedilen Yanlışlar Empty
MesajKonu: Trafikte, Doğru Zannedilen Yanlışlar   Trafikte, Doğru Zannedilen Yanlışlar EmptyPaz Eyl. 14, 2008 6:29 am

1-ABS(Antiblokaj Fren Sistemi) mekanik frene göre çok daha kısa mesafede durdurur!

Yanlış! ABS fren sistemi olan bir araç tekerleklerin kızaklamasını önler ve fren sırasında manevra yapılabilmesini sağlar. Ancak, daha kısa mesafede durdurmaz.

Bilinen fren bağıntılarında fren uzunluğu aracın dört tekerleğinin de TAM BLOKE olup (yani dönmeden) kayarak yol üzerinde lastik izi bıraktığı durum için hesaplanır. Yayınlanmış olan tüm fren boylarındaki kabul böyledir. Hâlbuki ABS tekerleklerin tam bloke olmasını engeller.


2. Otobanda tamam ama şehir içinde emniyet kemeri takılmayabilir!

Yanlış! Emniyet kemeri hayat kurtaran en önemli güvenlik gerecidir. 50 km/s hızda meydana gelen bir çarpışmada otonun içindekiler emniyet kemeri takmadıkları takdirde, 4 katlı bir binadan aşağı düşmeyle eşit şok yaşar.


3. Arkada oturanlar için emniyet kemeri takmak gereksizdir!

Yanlış! Motorlu araçlar bir yere çarptığında hemen durur, ancak içindeki yolcular aynı hızla bir yere çarpana kadar ilerlemeye devam eder. Arkada oturanların da yaşam haklarını kullanmaları ve emniyet kemerlerini takmaları gerekir, Her ne kadar henüz kanunen zorunlu olmasa da, yolcuların güvenliği için geliştirilmiş olan emniyet kemerleri hayat kurtarır.


4. Lastik havalarını düşük tutarsak, hem daha iyi tutunur, hem de daha konforlu olur!

Yanlış! Lastik havalarının, aracın fabrika değerinin altında olmaması gerekir. Hatta yüke ve yolcu sayısına göre artırılmalıdır. Çünkü inik lastiğin tabanı yere yayılarak daha iyi tutunma sağlamaz. Aksine tabanın ortası yukarı kalkar ve yol ile teması kesilir...İnik lastiklerin yalnız omuz kısımları yere basar. Lastik inikken; kayma hareketleri çok daha düşük hızlarda başlar, fren mesafesi uzar, direksiyon hareketlerine daha geç cevap alınır. Belki daha konforlu sürüş yaparsınız ama konforlu şekilde yoldan çıkar, konforlu şekilde çarparsınız!


5. Sıcak havada, lastiğin ısınmasını dengelemek için lastik havaları indirilir!

Yanlış! Lastiğin ısınmasının en büyük nedeni havanın sıcak olması değil, lastik havalarının düşük olması nedeniyle lastik yanaklarının daha fazla esnemesidir.


6. Yağmurda inik lastik,daha az kayar!

Yanlış! İnik lastikte su boşaltma kanalları kapandığı için yağmur suyunu çok daha az boşaltır hatta boşaltamaz ve su üzerine çıkma ve su yastığı üzerinde kayma (aqua planning) çok daha düşük hızlarda başlar.


7. Direksiyon saate göre 10'u 10 gece tutulur!

Yanlış! Direksiyon saate göre 9'u çeyrek gece tutulur. Bu pozisyon, acil bir durumda her iki yöne eşit miktarda direksiyonu çevirebileceğiniz tek pozisyondur;


8. En iyi koltuk pozisyonu, sürücünün en rahat ettiği pozisyondur.

Yanlış! Sürücünün doğru koltuk pozisyonu öncelikle otomobile hâkim olabileceği ne çok uzak, ne de çok yakın bir pozisyondur, Koltuk mümkün olduğunca dik olmalıdır. Direksiyon 9.15 pozisyonundayken kollar dümdüz olmamalıdır. İdeal dirsek acısı 120 ile 135 derece civarındadır. Evimizde TV seyrettiğimiz koltuk pozisyonu çok rahat olabilir, ama bu pozisyonda otomobile ve trafiğe hâkim olabilmek çok zordur.


9. Motorlu araçlar lastiğin üzerinde gider!

Yanlış! Motorlu araçlar lastiğin içindeki havanın üzerinde gider. Eğer lastiğin içinde hava yoksa hiçbir yere gidemezsiniz, Doğru lastik havası, ayağınızdaki ayakkabı numarası gibidir. Ayağımızı sıkan veya bol gelen bir ayakkabıyla nasıl yürüyemezseniz, otomobilin yol tutuşu da aynı şekilde bozulur.


10. Ani frenlerde önce frene basıp, durmaya yakın debriyaja basarsak, motor kompresyonundan faydalanıp daha kısa mesafede dururuz!

Yanlış! En etkin yavaşlama frenle debriyaja aynı anda basılarak yapılır. Böylece fren anında motor devre dişi bırakılarak, motorun aracı ileri gotürme kuvveti yok edilir.


11. Mekanik freni olan bir otomobilde fren pedalını pompalayarak daha kısa mesafede durulabilir!

Yanlış! Pompalamak için ayak fren pedalı üzerinden çekildiğinde, aracın ileri hareketi devam eder ve durma mesafesi uzar. Doğrusu; panik frende fren pedalı üzerindeki basıncı azaltarak lastiğin dönmesini sağlamaktır. Ancak ayak fren pedalından kaldırılmamalı ve fren yapmaya devam edilmelidir....


12. Doğru takip mesafesi hızın yarısıdır!

Yanlış! Bu yöntem kullanışlı olmamakla birlikte, hata payı yüksektir. İdeal takip mesafesi (kuru havada) 2 saniye arkadan takip etmektir. Yağışlı havalarda veya yük durumunda bu süre 3–4 saniye olmalıdır.


13. Dörtlü ikaz (flâşör) tünele girince yakılır!

Yanlış! Dörtlü ikaz sadece trafiğe tehlike yarattığı durumlarda yakılır. Yani olası bir kaza veya arıza halinde. Tünelde kısa farların acık olması yeterlidir.


14. Gündüz kısa farları yakmak trafiktekilerin gözünü alır!

Yanlış! Gündüz kısa far yakmak, daha erken fark edilmenizi ve size tehlike yaratacak olan kişilere kendinizi daha erken göstermenizi sağlar. Gece yakılan kısa farlar gözümüzü daha çok alır. Sadece kapalı ve yağışlı havalarda değil, güneşli havalarda ve hızlı yol kesimlerinde de kısa farların açılması kendi sürüş güvenliğiniz için önemlidir.


15. Çocukları uyarmak için korna çalınır!

Yanlış! Çocukları uyarmak için korna çalınmaz! Korna onların paniğe kapılıp beklenmedik bir reaksiyon vermelerine yol açar....En iyisi iyice yavaşlamak ve gerekirse durmaktır


16. Yoğun siste en iyi gitme yöntemi dörtlü ikazları yakmamaktır!

Yanlış! Yoğun siste en iyi gitme yöntemi hiç gitmemektir. Çünkü siste daha iyi gören Sürücü yoktur, daha çok risk alan sürücü vardır. Görüş mesafesi yeterliyse siste sarı camlı gözlükler takılarak, sis lambalarını ve kısa farları yakmak, sileceklerinizi çalıştırmak, yerin kayganlaştığını dikkate alarak, takip mesafesini artırmak ve sollama yapmamak daha güvenli yol almanıza yardımcı olur.

Unutmayın! Hayatınız boyunca olumlu bir trafik kazası geçirme olasılığınız %33'tür. Rus ruletinde bile bu oran % 17'dir. Lütfen, trafikte araç kullanmanın bir yaşam işi olduğunu hiçbir zaman aklınızdan çıkartmayın
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Trafikte, Doğru Zannedilen Yanlışlar
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
 :: Eğlence :: Bilelim Öğrenelim-
Buraya geçin: